Niagara Falls - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van tedenmoun - WaarBenJij.nu Niagara Falls - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van tedenmoun - WaarBenJij.nu

Niagara Falls

Door: Ted en Moun

24 Mei 2016 | Canada, Niagara Falls

Hoe goed voorbereid je ook naar Walmart gaat, je neemt altijd meer mee dan gepland. Met een volle kar en een bon waarmee je het huis (of de camper) kan behangen zijn we na twee uur de winkel eindelijk weer uit. Gewapend met onder andere een barbecue, plastic eetgerei, papieren bordjes en de “famous” Red Cups… De reis kan nu echt beginnen!
Eerste halte: Niagara Falls.
Volgens onze routeplanner is het maar een uurtje sturen naar de Falls, helaas is het overgrote deel door de Greater Toronto Area. Langzaam rijden dus.
Eenmaal aangekomen bij de Niagara Falls, krijg je eerst door de bomen een blik op de “American Falls”, het deel van de watervallen die onder Amerikaans grondgebied vallen. Hier waren wij al enorm van onder de indruk. Pas later zagen we de Horseshoe Falls, de bekende watervallen waar iedereen aan denkt bij het horen van de Niagara Falls. Om in de buurt nog een parkeerplaatsje te vinden voor het gevaarte van bijna tien meter bleek nog iets lastiger. Gelukkig zat er een aantal kilometer verder een enórm parkeerterrein waar ook wij ons campertje rustig achter konden laten.
Een korte wandeling door het parkje verder konden we ze dan écht aanschouwen. De snelheid waarmee het water stroomt boven de watervallen is echt onvoorstelbaar. Hoe hard het even verderop naar beneden stort is machtig. Het doet je nietig voelen. Even verderop waren een paar uitkijkposten over de beide watervallen, het water stort nog geen tien meter verderop tientallen meters naar beneden met een oorverdovend geraas. Al dat water wat naar beneden stort en op de rotsen klettert zorgt ook voor een continue waternevel boven het onderliggende meertje wat voor een mooie dubbele regenboog zorgt en ook bijdraagt aan het enorm nietige gevoel wat je door de watervallen ervaart.
Na een half uurtje zijn we weer teruggegaan naar de camper en op zoek gegaan naar de eerste camping. Deze stond gelukkig al in het schriftje en was niet al te ver rijden. Pas om 19.00 – 19.30 kwamen wij daar aan en hadden ze gelukkig nog een plekje voor ons. Pullthrough, want dan hoef je niet zo moeilijk te doen.
Op ons plekje hebben we eerst rustig aan al onze spulletjes uitgepakt en ingeruimd in de camper, het bedje opgemaakt (net zo groot als thuis!), de camper aangesloten op de stroom en stromend water. Toen kon het toch echt gebeuren, de slide-out kon naar buiten. Hij steekt maar een halve meter uit, maar geeft enorm veel ruimte binnen. Ook de barbecue mocht het meteen ontgelden, na het zelf in elkaar schroeven konden de “easy light” kooltjes erin. Vlammetje erbij en lekker branden. Lekker hoor, zelf gebarbecuede hotdogs en hamburgers!

• 30 Mei 2016 - 20:23

Inge:

Wat een prachtig verslag!

• 02 Juni 2016 - 11:34

Joanna:

De walmart is een belevenis an sich...maarre kan vast niet op tegen de Niagara Falls, mooi hoor!