Toronto - Reisverslag uit Toronto, Canada van tedenmoun - WaarBenJij.nu Toronto - Reisverslag uit Toronto, Canada van tedenmoun - WaarBenJij.nu

Toronto

Door: Ted en Moun

24 Mei 2016 | Canada, Toronto

Na een lange vliegreis vanaf Schiphol op maandag 23 mei komen we eindelijk aan in het warme Toronto. Gelijk maar het hotel bellen om te vragen om de shuttle. Die zou er "zo" zijn. Blijkbaar zijn er meerdere hotels met dezelfde naam en stonden we per abuis in de verkeerde shuttle. Gelukkig kon de chauffeur ons dit vertellen voor we onderweg waren.

Aangekomen in het hotel eerst even bijkomen van de reis en daarna direct door naar downtown Toronto. Volgens de receptionist van het hotel konden ze ons met een "flat fare" van $ 60 CAD met de taxi naar de CN Tower brengen. Gelukkig bestaat Uber! Deze heeft ons heen en terug gebracht voor samen rond de $ 30 CAD.
Downtown hebben we allereerst wat geld gepind (gelukkig zonder problemen) en een hotdog met frietjes gegeten. Eerst hadden we de food court geprobeerd waar er een groot bord van stond, maar daar was alles dicht wegens Victoria Day, waar we overigens verder niets van gemerkt hebben. Later hebben we nog een bezoekje gebracht aan de CN Tower en zijn we naar boven geweest met de lift tot een hoogte van 447 meter. Het uitzicht was adembenemend, met het relatief heldere weer konden we de hele stad goed zien!
Hierna zijn we redelijk snel weer teruggegaan naar het hotel, omdat onze benen ons eigenlijk al niet meer konden dragen na zo'n lange dag.

De volgende ochtend zijn we iets na het middaguur opgehaald door Ralph van Canadream. Na een flink vragenvuur over onze kennis van de verkeersregels mochten we eindelijk zelf wat vragen stellen. Ralph kon ons van alles vertellen over lekker eten, waar de beste koffie te halen is en waarom de huizen die een uur van downtown liggen toch nog zo duur zijn.
Bij Canadream stond de camper al klaar voor vertrek en na het invullen van het nodige papierwerk kregen we een rondleiding van (veel te kleine) Marie.
Aangekomen bij de camper was van ons beide gezichten wel enige teleurstelling te bespeuren. Tussen alle mooie schone en witte campers werden wij naar een "vergeeld" exemplaar geleid. Al snel sloeg dit over naar blijdschap! Het blijkt een nieuw exemplaar, uit april 2016, te zijn en zelfs een nieuw model voor Canadream! Er is dan ook nog geen passende reclame op de zijkanten te bespeuren :).
Eenmaal in de camper waren wij door stomheid geslagen met alle luxe die er in verwerkt zit. Zo zijn er onder andere lederen banken, een flatscreen T.V., een enórme koelkast (groter dan thuis) en een achteruitrijcamera.

Nu kon onze reis eindelijk écht beginnen! Op naar de Walmart.

• 27 Mei 2016 - 19:34

Remco:

Leuk, toch maar een account gemaakt? We blijven jullie volgen, tot horens een veel plezier onderweg.

• 27 Mei 2016 - 21:33

Inge:

Veel plezier, jongens, geniet ervan. Leuk dat wij zo ook een beetje mee kunnen genieten!
    Be safe!

• 02 Juni 2016 - 11:31

Joanna:

Haha, jullie zijn dus door de test gekomen van Ralph. Had niet anders verwacht. Hoeveel mile is een km? Of weten jullie inmiddels niet meer wat km's zijn?